Saqlash joyi
KUAF-logo «TASDIQLAYMAN»
Akademik ishlar boʻyicha prorektor
I. Gʻ. Mamajonov
________________________
«____»________________ 2025-yil

 

Veb ilovalar yaratish

fani boʻyicha sillabus

 

1. Umumiy maʼlumotlar

Akademik daraja bakalavr Taʼlim yoʻnalishi 60610300 - Kompyuter injiniringi
Oʻqish davomiyligi (yil) 5 Semestr 5
Fan nomi Veb ilovalar yaratish Fan kodi WEB16MBK
Taʼlim shakli sirtqi Fan turi majburiy
Taʼlim tili Oʻzbek Modulning davomiyligi 15 hafta
Fanga ajratilgan kredit ECTS:    6    Baholash shakli oraliq: yozma
joriy: amaliy mashgʻulot
yakuniy: test
Ajratilgan akademik soat hajmi 180 Auditoriya soatlari taqsimoti maʼr amal
22
(aud)
158
(must)
12 10
 

2. Fan maqsadi

“Web dasturlashga kirish” fanining maqsadi – talabalarni zamonaviy web dasturlashning nazariy asoslari va amaliy tamoyillari bilan tanishtirish, frontend va backend texnologiyalaridan samarali foydalanish, sayt arxitekturasini qurish, foydalanuvchi interfeysini loyihalash va boshqarish boʻyicha bilim va koʻnikmalarni shakllantirishdir.

3. Fanni oʻzlashtirish uchun zarur boshlangʻich bilimlar

1. Boshlangʻich bilimlar talab etilmaydi.

4. Taʼlim natijalari

4.1. Bilimlar jihatidan:

  • Zamonaviy veb dasturlashning nazariy asoslari, xususan, foydalanuvchi interfeysi (UI) va foydalanuvchi tajribasi (UX) tamoyillari boʻyicha chuqur bilimlarga ega boʻladi;
  • Frontend (HTML5, CSS3, JavaScript, jQuery) va backend (PHP, MySQL) texnologiyalarining oʻzaro bogʻliqligi, ishlash tamoyillari va ular yordamida veb-ilovalar yaratish mexanizmlari haqida tasavvur hosil qiladi;
  • Web arxitektura, mijoz-server modeli, HTTP protokoli, veb-sayt xavfsizligi va maʼlumotlar bazasi bilan integratsiyalashgan tizimlar haqida tizimli bilimga ega boʻladi;
  • PHP dasturlash tili, server tomonli skriptlash, fayllar bilan ishlash, formalarni qayta ishlash, sessiyalar va cookieʼlar kabi backend funksiyalarini tushunadi;

4.2. Koʻnikmalar jihatidan:

  • Web-sahifalar yaratishda HTML5, CSS3 va JavaScript yordamida foydalanuvchi interfeyslarini loyihalash, ularga estetik koʻrinish va interaktivlik qoʻshish koʻnikmalariga ega boʻladi;
  • PHP tilida backend logikani ishlab chiqish, foydalanuvchi soʻrovlarini qayta ishlash, maʼlumotlarni saqlash va chiqarish, xatoliklarni boshqarish kabi texnik koʻnikmalarni egallaydi;
  • MySQL maʼlumotlar bazasini yaratish, jadvallar bilan ishlash, SQL soʻrovlarini tuzish va ularni veb-ilovaga integratsiyalashni oʻrganadi;
  • Dinamik, foydalanuvchiga qulay va xavfsiz ishlovchi saytlar yaratish, ularni testlash va sinovdan oʻtkazish boʻyicha amaliy malakaga ega boʻladi;
  • Frontend va backend texnologiyalarini birlashtirish orqali toʻliq funksional veb-ilovalarni mustaqil ravishda ishlab chiqish va sintez qilish koʻnikmalarini shakllantiradi;
  • Zamonaviy veb dasturlash muhitlaridan (masalan, VS Code, XAMPP, phpMyAdmin) foydalanish, loyiha kodlarini boshqarish (Git asosida) va hujjatlashtirish boʻyicha amaliy koʻnikmalar hosil qiladi;
  • Web-loyihalarda foydalaniladigan dizayn vositalari va responsiv interfeyslar yaratish boʻyicha zamonaviy talablarni hisobga olgan holda yechimlar ishlab chiqadi.

5. Fan mazmuni

5.1. Maʼruza mashgʻulotlari mazmuni

Mavzu va rejalar soatlar hajmi
1.

Web texnologiya haqida tushuncha

  1. Web texnologiyaning umumiy tushunchalari.
  2. WWW rivojlanish bosqichlari
  3. Web texnologiyada qoʻllaniladigan dasturlash tillari. HTML tiliga kirish.
2
2.

HTML xujjatining umumiy strukturasi va uning asosiy teglari.

  1. HTML5 da sahifa tuzilishining semantik tavsifi.
  2. HTML5 da yangi grafik va multimedia elementlari.
  3. Meta elementlar va ular bilan ishlash. Formalar bilan ishlash.
2
3.

CSS imkoniyatlari.

  1. CSS ga kirish. Selektor turlari.
  2. Effektlar, tranformatsiya, animatsiya.
  3. Web sahifaning turli qurilmalarga moslashuvchanlik imkoniyati (CSS3: @media).
2
4.

JavaScript asoslari

  1. JavaScript asoslari. JavaScript funksiyalari va obyektlari.
  2. JQuery ga kirish. JQuery selektorlar.
  3. JavaScriptda va JQueryda brauzer va web xujjat obyektlari modeli bilan ishlash.
2
5.

Mijoz – server texnologiyasi.

  1. Mijoz – server texnologiyasi.Web server paketlarini foydalanish: XAMPP, LAMPP va boshqalar.
  2. PHP asoslari. PHP da shart va takrorlanuvchi operatorlar.
  3. PHP da massivlar
2
6.

PHP da MySQL ma’lumotlar bazasini boshqarish tizimi bilan ishlash.

  1. MySQL maʼlumotlar bazasi haqida tushuncha. PHP ni MySQL maʼlumotlar bazasiga ulash.
  2. MySQL maʼlumotlar bazasidan PHP orqali maʼlumotlarni olish.
  3. PHP da CRUD amallari
2
Jami 12

 

5.2. Amaliy mashgʻulotlar mazmuni

Mavzu va rejalar soatlar hajmi
1.

HTML5 umumiy strukturasi.

  1. HTML5 da sahifa tuzilishining semantik tavsifi. SEO uchun kerakli meta teglar bilan sahifani toʻldirish.
  2. HTML5 da yangi grafik va multimedia elementlari
  3. Foydalanuvchi maʼlumotlarini kiritish formasi yaratish va validatorlar bilan ishlash
2
2.

CSS3 asoslari: Effektlar, tranformatsiya, animatsiya. CSS3: @media orqali moslashuvchanlik

  1. CSS3: selektor, tipografiya va ranglar rejimi
  2. Oddiy hover transition effekti yaratish. Blokni aylantirish va transformatsiya qilish.
  3. Web sahifada oddiy animatsiya yaratish (keyframes bilan).
  4. Responsive sahifa yaratish (mobil, planshet va desktop uchun).
2
3.

JavaScript funksiyalari va obyektlari

  1. Oddiy funksiya yaratish va chaqirish. DOM orqali HTML elementlarini oʻzgartirish.
  2. JQuery kutubxonasini ulash va tekshirish. Elementlar ustida effeklar (slide, fade) qoʻllash.
  3. Forma maʼlumotlarini olish va koʻrsatish.
2
4.

Mijoz – server texnologiyasi

  1. XAMPP orqali mahalliy serverda ishlash. Oddiy PHP skript yozish (echo, print).
  2. PHP shart va takrorlanuvchi operatorlar.
  3. PHP massivlar. array_push, count, sort funksiyalarini qoʻllash.
2
5.

PHP da CRUD amallari

  1. Maʼlumot kiritish (C) va oʻqish (R) formasi yaratish.
  2. Maʼlumot tahrirlash (U) va oʻchirish (D) uchun sahifa yaratish.
  3. Foydalanuvchi kirishi va chiqish (login/logout) tizimini PHP orqali yaratish
2
Jami 10

Seminar mashgʻulotlari uchun mavzu kiritilmagan yoki ushbu sillabusda Seminar oʻtish nazarda tutilmagan

Laboratoriya mashgʻulotlari uchun mavzu kiritilmagan yoki ushbu sillabusda Laboratoriya oʻtish nazarda tutilmagan

6. Mustaqil taʼlim topshiriqlari

Mavzu
1.

Online matbuot xizmati oid web sayt ishlab chiqish.

2.

Kutubxona oid web sayt ishlab chiqish.

3.

Oshxona oid web sayt ishlab chiqish.

4.

Kiyim do‘kon oid web sayt ishlab chiqish.

5.

Avtomobil do‘kon oid web sayt ishlab chiqish.

6.

Sport maxsulotlari do‘kon oid web sayt ishlab chiqish.

7.

Oziq ovqat do‘kon oid web sayt ishlab chiqish.

8.

Kompyuter va uning qurilmalari do‘kon oid web sayt ishlab chiqish.

9.

Maqolalar oid web sayt ishlab chiqish.

10.

Maktab oid web sayt ishlab chiqish.

11.

Texnikum oid web sayt ishlab chiqish.

12.

Avtomaktab oid web sayt ishlab chiqish.

13.

Ustaxona oid web sayt ishlab chiqish.

14.

Mebel oid web sayt ishlab chiqish.

15.

Poliklinika oid web sayt ishlab chiqish.

16.

Portfolio oid web sayt ishlab chiqish.

17.

Referatlar bazasi oid web sayt ishlab chiqish.

18.

IT oid web sayt ishlab chiqish.

19.

Tarixga oid web sayt ishlab chiqish.

20.

Andijon davlat universitetining web sayt ishlab chiqish.

21.

Andijon davlat chet tillarining web sayt ishlab chiqish.

22.

Andijon mashinasozlik institutining web sayt ishlab chiqish.

23.

Andijon viloyatining web sayt ishlab chiqish.

24.

STEM maktab oid web sayt ishlab chiqish.

25.

Andijon davlat pedagogika instituting web sayt ishlab chiqish.

26.

Fizika va matekatika fakulteti oid web sayt ishlab chiqish.

27.

Filologiya fakulteti oid web sayt ishlab chiqish.

28.

Ijtimoiy-iqtisodiyot fakulteti oid web sayt ishlab chiqish.

29.

Jismoniy-madaniyat fakulteti oid web sayt ishlab chiqish.

30.

Pedagogika fakulteti oid web sayt ishlab chiqish.

31.

Tabiiy fanlar fakulteti oid web sayt ishlab chiqish.

32.

Xorijiy tillar fakulteti oid web sayt ishlab chiqish.

33.

Xorijiy adabiyotlar fakulteti oid web sayt ishlab chiqish.

34.

Badiiy adabiyotlar fakulteti oid web sayt ishlab chiqish.

35.

Maktabgacha ta`lim fakulteti oid web sayt ishlab chiqish.

36.

San’atshunoslik fakulteti oid web sayt ishlab chiqish.

37.

Tarix fakulteti oid web sayt ishlab chiqish.

38.

Audio kitoblarga oid web sayt ishlab chiqish

 

 

7. Foydalanilgan adabiyotlar:

7.1. Asosiy adabiyotlar

  1. Прохоренок П. А. HTML, JavaScript, РНР и MySQL. Джентльменский набор Web-мастера. — 5-е изд., перераб. и доп. / Н. А. Прохоренок, В. А. Дронов.— СПб.:БХВ-Петербург, 2019. — 912 с.: ил. — (Профессиональное программирование)
  2. Маклафлин Б. PHP и MySQL. Исчерпывающее руководство. 2-е изд. — СПб.: Питер, 2014. — 544 с.: ил. — (Серия «Бестселлеры O’Reilly»).
  3. Кузнецов, М. В. Самоучитель РНР 7 / М.В.Кузнецов, И.В.Симдянов. - СПб.:БХВ-Петербург, 2018. -448 с.: ил. - (Самоучитель)

7.2. Qoʻshimcha adabiyotlar

  1. Манн Эрик А. Рецепты PHP. Для профессиональных разработчиков. — Астана: «Спринт Бук», 2025. — 432 с.: ил.
  2. Никсон Робин Создаем динамические веб-сайты с помощью PHP, MySQL, JavaScript, CSS и HTML5. 6-е изд. — СПб.: Питер, 2023. — 832 с.: ил. — (Серия «Бестселлеры O’Reilly»).

7.3. Axborot manbaalari

  • www.php.net
  • www.phpframewrok.com
  • https://www.w3schools.com/php/default.asp
  • www.tutorialspoint.com/php
  • www.yiiframework.com/
  • https://metanit.com/php/
  • https://code.mu/ru/php/book/oop/
  • https://www.guru99.com/ru/php-mvc-frameworks.html

 

Axborot resurs markazi boshligʻi ______________ G. Qodirova

8. Fanni baholash mezoni va rejasi

8.1. Talabalar bilimini baholash turlari

Mazkur fandan talabalar bilimini baholashda uchta nazorat turidan foydalaniladi. Joriy baholash (JB), oraliq imtixon (OI), yakuniy imtixon (YaI)

Joriy baholash (JB). Ushbu nazorat turi semestr davomida toʻplanib boriladi va quyidagilardan tarkib topadi:

- Workshop. Talabaning mashgʻulotlarda faolligi va unga berilgan savollarga bergan javobi baholanib boriladi;

- Mustaqil ish. Fanning xususiyatidan kelib chiqib, talaba yakka yoki mini guruhlarga boʻlingan holda berilgan vazifalarni taqdimot / media / hisobot / dastur koʻranishida himoya qiladi;

- Vazifa / topshiriqlar. Har bir talaba individul tarzda oʻqituvchi tomonidan berilgan muammoli vaziyat / masala / topshiriqlarni taqdimot / hisobot / dastur koʻrinishida oldindan fan oʻqituvchi bergan namuna asosida bajaradi;

- Davomat. Talabaning dars mashgʻulotlariga qatnashganlik ulushidan kelib chiqib baholanadi.

Oraliq imtihon (OI). Ushbu nazorat turi semestrning (8-haftasida) belgilangan kun davomida oʻtkaziladi. Fan oʻqituvchisi oraliq imtihon shakli va oʻtkazish tartibi toʻgʻrisida talabalarni fan modulini dastlabki darslarida xabardor qiladi.

Yakuniy imtihon (YI). Modul yakunlangandan soʻng yakuniy imtixonlar haftasida test shaklda olinadi. Unda quyidagilar aks etadi:

8.2. Talabalar bilimini baholash mezoni

Nazorat turlari Izoh Ball Oʻtkazilish vaqti (boshlanishi – tugashi)
Joriy baholash (JB)
1. Workshop Talabaning interfaolligi, mashgʻulotlarda ishtiroki 5 3-13-hafta(lar) davomida
2. Mustaqil ish Taqdimot / media / hisobot / dastur shakllarda amalga oshiriladi 10 1-13-hafta(lar) davomida
3. Vazifa / topshiriqlar Taqdimot / hisobot / dastur koʻrinishida rasmiylashtiriladi 10 1-13-hafta(lar) davomida
4. Davomat Talabaning amaliy dars mashgʻulotlariga qatnashganlik ulushidan kelib chiqib baholanadi. 15 1-13-hafta(lar) davomida
Jami 40  
Oraliq imtihon (OI)
1. Yozma Oraliqqacha oʻtilgan mavzular yuzasidan tayyorlangan. 20 8-hafta
Jami 20  
Yakuniy imtihon (OI)
1. Test Oʻtilgan mavzular yuzasidan testlar 40 Oʻquv jarayoni tugagandan soʻng
Jami 40  
Hammmasi 100  

8.3. Qoʻqon universitetida baholash tavsifi

Baho Foiz GPA
A+ 95-100 4.5
A 90-94 4.0
B+ 80-89 3.5
B 70-79 3.0
C+ 65-69 2.5
C 60-64 2.0
F 0-59 0

Izoh: Talaba 0-59 oraligʻida oʻzlashtirish koʻrsatkichiga yoki bir fanning 1/3 qismiga sababsiz qatnashmasa oʻqiyotgan semestrida mazkur fandan oʻzlashtirmagan (feyl), akademik qarzdor hisoblanadi. Oʻzlashtirilmagan fanlarni qayta oʻzlashtirish uchun talaba oʻrnatilgan tartibda fan oʻqituvchisi tomonidan berilgan topshiriqlarni bajarishi zarur.

Talabaning fan boʻyicha oʻzlashtirish koʻrsatkichini nazorat qilishda quyidagi mezonlar tavsiya etiladi:

a) aʼlo (A, A+) baho olish uchun talabaning bilim darajasi quyidagilarga javob berishi lozim:

  • fanning moxiyati va mazmunini toʻliq yorita olsa;
  • fandagi mavzularni bayon qilishda ilmiylik va mantiqiylik saqlanib, ilmiy xatolik va chalkashliklarga yoʻl qoʻymasa;
  • fan boʻyicha mavzu materiallarining nazariy yoki amaliy ahamiyati haqida aniq tasavvurga ega boʻlsa;
  • fan doirasida mustaqil erkin fikrlash qobiliyatini namoyon eta olsa;
  • berilgan savollarga aniq va loʻnda javob bera olsa;
  • konspektga puxta tayyorlangan boʻlsa;
  • mustaqil topshiriqlarni toʻliq va aniq bajargan boʻlsa;
  • fanga tegishli qonunlar va boshqa meʼyoriy-xuquqiy xujjatlarni toʻliq oʻzlashtirgan boʻlsa;
  • fanga tegishli mavzulardan biri boʻyicha ilmiy maqola chop ettirgan boʻlsa;
  • tarixiy jarayonlarni sharxlay bilsa;

b) yaxshi (B, B+) baho olish uchun talabaning bilim darajasi quyidagilarga javob berishi lozim:

  • fanning moxiyati va mazmunini tushungan, fandagi mavzularni bayon qilishda ilmiy va mantiqiy chalkashliklarga yoʻl qoʻymasa;
  • fanning mazmunini amaliy ahamiyatini tushungan boʻlsa;
  • fan boʻyicha berilgan vazifa va topshiriqlarni oʻquv dasturi doirisida bajarsa;
  • fan boʻyicha berilgan savollarga toʻgʻri javob bera olsa;
  • fan boʻyicha konspektini puxta shakllantirgan boʻlsa;
  • fan boʻyicha mustaqil topshiriqlarni toʻliq bajargan boʻlsa;
  • fanga tegishli qonunlar va boshqa meʼyoriy xujjatlarni oʻzlashtirgan boʻlsa.

c) qoniqarli (C, С+) baho olish uchun talabaning bilim darajasi quyidagilarga javob berishi lozim:

  • fan xaqida umumiy tushunchaga ega boʻlsa;
  • fandagi mavzularni tor doirada yoritib, bayon qilishda ayrim chalkashliklarga yoʻl qoʻyilsa;
  • bayon qilish ravon boʻlmasa;
  • fan boʻyicha savollarga mujmal va chalkash javoblar olinsa;
  • fan boʻyicha matn puxta shakllantirilmagan boʻlsa.

d) quyidagi hollarda talabaning bilim darajasi qoniqarsiz (F) baho bilan baholanishi mumkin:

  • fan boʻyicha mashgʻulotlarga tayorgarlik koʻrilmagan boʻlsa;
  • fan boʻyicha mashgʻulotlarga doir xech qanday tasavvurga ega boʻlmasa;
  • fan boʻyicha matnlarni boshqalardan koʻchirib olganligi sezilib tursa;
  • fan boʻyicha matnda jiddiy xato va chalkashliklarga yoʻl qoʻyilgan boʻlsa;
  • fanga doir berilgan savollarga javob olinmasa;
  • fanni bilmasa.

9. Imtihonga qoʻyilgan talab va koʻrsatmalar

1. Talaba imtihon nazorati qoidalarini buzgan hollarda, mazkur fandan imtihon bali bekor qilinishi haqida ogohlantiriladi.

2. Komissiya aʼzosi imtihon boshlanishini eʼlon qilgunga qadar imtihon varagʻini ochish taʼqiqlanadi.

3. Talaba uyali yoki boshqa aloqa vositalari, gadjetlarni oʻchirib, komissiya aʼzosi koʻrsatmasiga binoan oʻzidan uzoqlikda saqlashi shart. Kitob, manuskript, daftar va boshqa koʻmaklashuvchi materiallardan foydalanish mumkin emas.

4. Talabalar bir-biri bilan gaplashishi, imtihon varaqlarini koʻrsatishi, koʻchirtirishi, boshqalarni chalgʻitishi maʼn etiladi.

5. Oziq-ovqat va ichimliklarni auditoriyaga olib kirishi mumkin emas. Shifokor koʻrsatmasiga binoan dori-darmon, kichik idishdagi suv bundan mustasno.

6. Auditoriyadan ruxsatsiz chiqish mumkin emas. Xususan, imtihonning birinchi va oxirgi 10 minutida auditoriyadan chiqish taʼqiqlanadi. Talaba imtihon varaqasini muddatidan oldin topshirib chiqib ketgan holatda qayta auditoriyaga qoʻyilmaydi.

7. Komissiya aʼzosi imtihon tugashini eʼlon qilganidan soʻng, talaba yozishni toʻxtatadi va imtihon varaqlari yigʻilgunga qadar auditoriyani tark etmaydi.

10. Fan oʻqituvchisi toʻgʻrisida maʼlumot

Mualliflar: Abduvoxidov Murodjon Komilovich
Olimov Muslimbek Ulugʻbek oʻgʻli
Elektron pochta: info@murodjon.uz
ochilov92@list.ru
Tashkilot va kafedra: Qoʻqon universiteti Andijon filiali, Kompyuter injiniringi va raqamli texnologiyalar
Taqrizchilar:

A.Medatov - Zahiriddin Muhammad Bobur nomidagi Andijon davlat universiteti Axborot texnologiyalari kafedrasi dotsenti, pedagogika fanlar nomzodi.

N.Kabulov - Qoʻqon universiteti Andijon filiali Kompyuter injiniringi va raqamli texnologiyalar kafedrasi mudiri, texnika fanlari doktori

Talabalarni erkin qabul qilish kuni: Dushanba - Chorshanba, soat 15:00 – 16:00, ______ – xona.

 

Sillabus Universitet Kengashining 2025 yil __________________ - sonli yigʻilish bayoni bilan tasdiqlangan.

 

Sillabus “Kompyuter injiniringi va raqamli texnologiyalar” kafedrasining 202____ yil ______________________ - sonli yigʻilish bayoni bilan maʼqullangan.

 

       

(imzo)

Gʻ. Xolbutayev

Akademik ishlar departamenti boshligʻi

(imzo)

Fakultet dekani

(imzo)

N. A. Kabulov

Kafedra mudiri

(imzo)

M.Abduvoxidov

Fan oʻqituvchisi

       

(imzo)

M.Olimov

Fan oʻqituvchisi