Fan dasturini oʻzgartirish: FARMATSEVTIK BOTANIKA

II. Asosiy nazariy qism (maʼruza mashgʻulotlari)

2.1. Fan tarkibiga quyidagi mavzular kiradi:

Yangi maruza mavzusini qo'shish
1-ma'ruza. Fanga kirish. Botanika fani bo‘limlari va uni farmatsiyadagi ahamiyati. O‘simlik hujayrasi, uninг tuzilishi, ваzifаlаri. Xujаyrаninг бo‘linishi.
2-ma'ruza. Xujayradagi oziqli moddalar, kristallar. O‘simlik to‘qimalari, klassifikatsiyasi, tuzilishi va vazifalari.
3-ma'ruza. O‘simlik to‘qimalari, klassifikatsiyasi, tuzilishi va vazifalari.
4-ma'ruza. Ildiz morfologiyasi va anatomik tuzilishi. Ililiz metamorfozlari. Geterogen, gomogen ildizlar sistemasi.
5-ma'ruza. Poya morfologiyasi. O‘t o‘simliklar poyasining anatomik tuzilishi. Daraxtsimon o‘simliklar poyasining anatomik tuzilishi.
6-ma'ruza. Barg, uning tuzilishi va vazifalari O‘simliklar hayotida barglarning ahamiyati.
7-ma'ruza. Genetativ organlar. Gul, ularning tuzilishi va vazifalari o‘simliklar hayotida gullarning ahamiyati.
8-ma'ruza. To’pgullar. Changlanish va urug’lanish
9-ma'ruza. Urug’, uning tuzilishi va vazifalari.
10-ma'ruza. Meva, uning tuzilishi, xillari va vazifalari.
11-ma'ruza. O‘simliklar sistematikasi. Tuban o‘simliklarga xarakteristikasi. Bakteriyalarning tuzilishi va ko‘payishi.
12-ma'ruza. Yuksak sporali o‘simliklarga tasnif. Moxsimonlar. Qirqquloqsimonlilar.
13-ma'ruza. Yopiq urug‘li o‘simliklar. Reproduktiv orgaiilarning paydo bo‘lishi.
14-ma'ruza. Yopiq urug‘li o‘simliklar tasnifi. Bir va ikki pallali o‘simliklar. Magnoliyadoshlar, ayiqtovoniloshlar, zirkdoshlar, ko’knordoshlar.
15-ma'ruza. Ekologiya, fitotsenologiya va o’simliklar geografiyasi.

III. Amaliy mashgʻulotlar boʻyicha koʻrsatma va tavsiyalar

3.1. Amaliy mashgʻulotlar uchun quyidagi mavzular tavsiya etiladi:

Yangi amaliy mashg'ulot mavzusini qo'shish

V. Mustaqil taʼlim va mustaqil ishlar.

5.1. Mustaqil ishlar uchun quyidagi mavzular tavsiya etiladi:

Yangi mustaqil ish mavzusini qo'shish
1-mustaqil ish. Tirik tabiatning tarixiy jarayonida paydo bo’lishi, simbioz nazariyasi. Avtotrof va geterotrof organizmlarning tabiatdagi modda almashinuvida tutgan o’rni. Yer biosferasi. O’simliklar - dorivor mahsulotlarning manbai.
2-mustaqil ish. To’qimalarning hosil bo’lishi. Mexanik to’qimalarni o’tli va daraxt o’simliklaridagi xillari, joylashishi. O’tkazuvchi to’qimalarning o’tli va daraxt o’simliklarida joylashishi, ahamiyati. Ajratuvchi to’qimalarning o’simlikda uchrash joylari, ahamiyati. Asosiy to’qimalarda to’planadigan moddalar va ularning vazifasi.
3-mustaqil ish. Asosiy morfologik qonuniyatlar: simmetriya turlari, metamorfoz. Analogik va gomologik organlar. Ildiz oziqlanishi va moddalarni sintez qiladigan qism. O’simliklarda mineral moddalarning miqdori. Azotning o’simlik hayotidagi o’rni. Dukkakli va ayrim o’simliklarda azotning o’zlashtirilishi.
4-mustaqil ish. O’simliklarning vegetativ (ildiz, poya, barg) organlari, ularning tuzilishi, vazifalari va farmatsevtik ahamiyati.
5-mustaqil ish. O’simliklarning generativ (gul, meva, urug’) organlari, ularning tuzilishi, vazifalari va farmatsevtik ahamiyati.
6-mustaqil ish. O’simliklar sistematikasi. O’simliklar guruhlarining morfologik, anatomik, embriologik belgi, xususiyatlariga asoslanib tasniflash va guruhlarning tabiiy qarindoshligiga qarab, o’simlik oilasining evolyutsion jarayonini ifodalaydigan ma'lum tizimda joylashtirish. Har xil o’simliklarni muayyan guruhlarga birlashtirish yoki ular orasidagi farqni aniqlashga yordam beradigan sistematik belgilari.
7-mustaqil ish. Tuban sporali o’simliklarga tavsif va ularning tasnifi. Suv o’tlarining rivojlanish davri va sinflarga bo’linishi: ulotrikslar, sifonlilar, ularning umumiy xususiyatlari. Suv o’tlarining asosiy vakillari (xlomidomanada, ulotriks, ulva, kaulerpa, vosheriya, spirogira). Oq qayindagi chaga zamburug’i va uning tibbiyotdagi ahamiyati.
8-mustaqil ish. Talaba o’z hududida uchraydigan dorivor o’simliklarning aniqlash, ularning biologiyasi, ekologiyasi va farmatsevtik ahamiyati to’g’risida ma’lumot tayyorlash va himoya qilish kerak.

VIII. Taʼlim texnologiyalari va metodlari

Quyidagi taʼlim texnologiyalari va metodlaridan foydalaniladi:

Texnologiyani tanlash

X. Adabiyotlar bilan ta'minlanganlik

Quyidagi asosiy adabiyotlardan foydalaniladi:

Asosiy adabiyot qo'shsh Update
Asosiy - 1. Mustafaev S.M., Ahmedov O‘.A., Mustafaeva M.S., Yulchieva M.T. Botanika. – T.: «TAFAKUR BO‘STONI» MCHJ bosmaxonasi, 2012. – 202 b.
Asosiy - 2. Yulchieva M.T., Atamuratova N.T., Latipova A.E., Safarova N.T. Farmatsevtik botanika.T.: 2021.- 328.b

Qo'shimcha adabiyot bilan ta'minlanganlik

Quyidagi qo'shimcha adabiyotlardan foydalaniladi:

Qo'shimcha adabiyot qo'shsh Update
Qo'shimcha - 1. Asqarov I.R. Tabobat qomusi – T.: Mumtoz so’z. 2019. – 1140 b.
Qo'shimcha - 2. Asqarov I.R. Fitoterapiya – T.: Mumtoz so’z. 2018. – 620 b.
Qo'shimcha - 3. Mustafaev S.M., Ahmedov O’.A. Botanika. – T.: O’zFan, 2006. – 434 b.
Qo'shimcha - 4. Ahmedov O’.A., Yulchieva M.T. Botanika fanidan elektron darslik. - T.: 2008
Qo'shimcha - 5. Botanika fanidan amaliy mas’hg‘ulotlar uchun o’quv-uslubiy ko’rsatmalar.- T.: X.F. “Nizim” bosmaxonasi, 2006, 2007, 2012.
Qo'shimcha - 6. Xolmatov X.X., Karimova S.U., Ahmedov O’.A. va bos’hqalar. Dorivor o’simliklarning lotinchao’zbekcha-ruscha-arabcha va forscha-tojikcha lug‘ati. -T.: X.F. “Nizim” bosmaxonasi, 2004. – 239 b.

Internet axborot manbalari bilan ta'minlanganlik

Quyidagi internet axborot manbalaridan foydalaniladi:

Internet axborot manbalari qo'shsh Update
Internet manbasi - 1. http://nature.vspu.ru/links/botlinks.html
Internet manbasi - 2. http://flower.onego.ru/
Internet manbasi - 3. http://www.botany.net/IDB/

Fan/modul uchun mas'ullar

Yangi muallif qo'shsh

Taqrizchilar

Yangi taqrizchi qo'shsh